مشخصات فایل:
عنوان: پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان
تعداد اسلاید: 68 اسلاید
قالب بندی: پاورپوینت
فهرست مطالب:
ادوار تمدن بشر
سازمان در پارادایم نیوتنی
مقایسه جهان خطی و جهان دانش بنیان
مولفه های در خور تأمل در جوامع و سازمان های دانش بنیان
ادراک سازی و زمان
تصمیم سازی و زمان
چارچوب مفهومی ادراک سازی و تصمیم در سازمان
پایش و تفسیر محیط،یک فعالیت هوشمندانه سازمانی
تهدید وفرصت های بهره گیری از اطلاعات
پالایه های فرایند پویش محیط
سازمان ها و چالش های تازه
مدل های ذهنی و یادگیری
ارزیابی پیش بینی و برنامه ریزی
چطور افراد٬ واقعیت را درک می کنند؟
ادراک متفاوت افراد از یک رویداد و تصمیم های متفاوت آنها
چرا سازمانها تغییرات محیط را درک نمی کنند؟
تصمیم ها و شهود
تصمیم گیری پویا
سناریو چیست؟
تعریف سناریو
چه زمانی سنا ریو ها بسیار مفید هستند؟
سناریونویسی و کولاژ
خاستگاه سناریو
سناریو از نگاه اندیشهورزان
تفاوت سناریو، چشمانداز و پیشبینی
سناریو ابزار یادگیری
سناریو و کاربرد در اهداف
مقایسه برنامهریزی سنتی و طراحی سناریو
ویژگی و مزیتهای رقابتی سناریو
تفکر موثر سناریو ای
مراحل تفکر سناریو ای
سه اصل اساسی در تفکر سناریویی
اصول مهم در تفکر سیستمی
موضوعات اساسی در شروع سنا ریو نویسی
فرآیند برنامه ریزی بر پایه سنا ریو ها در یک نگاه
شناسائی موضوع یا تصمیم اصلی
شناسائی عوامل کلیدی
مفهوم بافت یا زمینه علّی
شناسائی نیروی پیشران تغییرات
چطور می توان نیروهای پیشران را شناسایی کرد؟
تحلیل مسایل از دیدگاههای مختلف
نگرش به مسائل از زوایا مختلف
رهیافت درهم کنشی دخالت دادن سناریو ها
ارزش سناریوها
سنا ریو به عنوان محصول
سناریوها به عنوان فرایند
ویژگیهای سناریو کارآمد
انواع سناریو
اصول تفکر سناریویی
انواع سناریو
سادهسازی گامهای سناریو
سناریوها و تضادنماها
قسمتی از متن پاورپوینت:
دو عملی که تفکر سناریویی موثر انجام می دهد:
کمک به حداکثر کردن دانش و فهم درباره هر آنچه که نسبتا مشخص است.
کمک به توسعه هوشمندی و آگاهی درباره هر آنچه که نسبتا مشخص نیست و در نتیجه به طور بنیادین توام با عدم قطعیت است.
توضیحات تکمیلی:
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان می باشد که در حجم 68 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده که می تواند به عنوان ارائه کلاسی رشته های مجموعه مدیریت مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه علائم و اصول نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و قالب آن را به راحتی می توان به دلخوه تغییر داد.
مشخصات فایل:
عنوان: پاورپوینت تعالی سازمانی با تمرکز بر مدیریت منابع انسانی
تعداد اسلاید: 76 اسلاید
قالب بندی: پاورپوینت
دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس مدیریت منابع انسانی در مقطع کارشناسی و درس مدیریت منابع انسانی پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مجموعه مدیریت)
فهرست مطالب:
ضرورت انسان سازی از نظر کنفیسیوس
اهمیت کارکنان (منابع انسانی)
تعریف کارکنان / منابع انسانی
شعار منابع انسانی در سازمان متعالی
تعریف اجمالی از مدیریت منابع انسانی
توسعه منابع انسانی چیست؟
فرایند توسعه مدیریت منابع انسانی
مفهوم اثربخشی HRD
نگرش سنتی به کارکنان
نگرش نوین به کارکنان
ناتوانی رویکردهای مالی در ارزیابی دارایی نامشهود
جایگاه توسعه انسانی ایران در ردهبندی جهانی
تحلیلی بر وضعیت مدیریت منابع انسانی
جهت گیریهای جدید به مدیریت منابع انسانی
تحلیل مقایسه ای دیدگا ههای موجود نسبت به منابع انسانی
رتبه توسعه نیروی انسانی ایران در جهان ازنگاه UN
نقش آفرینی سرمایه انسانی ( HUMAN CAPITAL ) در توسعه کشورها
مفاهیم رایج در حوزه مدیریت منابع انسانی
عوامل مؤثر بر رضایت شغلی
پیامدهای عدم رضایت شغلی
اندازهگیری رضایت شغلی
آموزش
شایستگی
عملکرد
ارزیابی عملکرد
توسعه کارکنان
غنی سازی شغل (JOB ENRICHMENT)
توسعه شغل (JOB ENLARGEMENT)
چرخش شغل (JOB ROTATION)
یادگیری (LEARNING)
شرح شغل (JOB DESCRIPTION)
شرایط احراز شغل
درک جایگاه و ارتباط مدیریت منابع انسانی در مدلهای تعالی سازمانی
تعریف مدیریت کیفیت جامع (TQM)
مشهورترین جوایز کیفیت
جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج امریکا
جایـزه کیـفیت اروپـا EFQM
ارزشها و مفاهیم بنیادین مدل: 2010 EFQM
توانمندسازها ENABLERS
کارکنان سازمان از نظر EFQM
کارکنان درمدل EFQM
مدل نظری برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی
رویکردهای اصلی مدیریت منابع انسانی
توضیحات تکمیلی:
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان تعالی سازمانی با تمرکز بر مدیریت منابع انسانی می باشد که در حجم 76 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس مدیریت منابع انسانی در مقطع کارشناسی و درس مدیریت منابع انسانی پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مجموعه مدیریت مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه علائم و اصول نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و قالب آن را به راحتی می توان به دلخوه تغییر داد.
مشخصات فایل:
عنوان: پاورپوینت تعارض و تناقض در سازمان
تعداد اسلاید: 28 اسلاید
قالب بندی: پاورپوینت
دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت رفتار سازمانی،مبانی سازمان و مدیریت و اصول مدیریت در مقطع کارشناسی و درسهای مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته و تئوری های مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مجموعه مدیریت)
فهرست مطالب:
مقدمه
تعارض و تناقض در سازمان
تعارض به عنوان پدیده ای غیر سازنده
تعارض به عنوان پدیده ای سازنده
مدل اقتضایی تعارض
راه های کاهش تعارض در سازمان
راههای تحریک تعارض
انواع تعارض
تعارض در سازمان
سازوکارهای دفاعی انسان در برابر تعارض
منابع تعارض در سازمان
نظریه های مارکسیستی تعارض سازمانی
توضیحات تکمیلی:
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان پاورپوینت تعارض و تناقض در سازمان می باشد که در حجم 28 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درسهای مدیریت رفتار سازمانی، مبانی سازمان و مدیریت و اصول مدیریت در مقطع کارشناسی و درسهای مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته و تئوری های مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مجموعه مدیریت مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه علائم و اصول نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و قالب آن را به راحتی می توان به دلخوه تغییر داد.