توضیحات:
دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت پروژه درRUP،
در قالب ppt و در 63 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه ای بر مدیریت پروژه:
مهمترین دیسیپلین در RUP و هر متدلوژی دیگری، دیسیپلین مدیریت پروژه است. در نهایت مدیر پروژه مسئول موفقیت پروژه است. مدیریت پروژه های نرم افزاری، هنر متوازن ساختن اهداف متضاد، مدیریت ریسک و غلبه بر محدودیتهای تحویل موفقیت آمیز محصولی است که هم نیازهای مشتریان (کسانیکه برای سیستم پول می پردازند) و هم نیازهای کاربران را برآورده کند. این حقیقت که پروژه های بسیار کمی واقعاً موفقیت آمیزند، برای توضیح سخت بودن موضوع کفایت می کند.
اهداف دیسیپلین مدیریت پروژه:
فراهم کردن چارچوبی برای مدیریت پروژه های شدیداً نرم افزاری
فراهمکردن رهنمودهای عملی برای طرح ریزی، تامین نیروی انسانی، اجرا و نظارت بر پروژه ها
فراهم کردن چارچوبی برای مدیریت ریسک
مدیریت افراد: استخدام، آموزش، رهبری
مدیریت بودجه: تعیین، تخصیص و غیره
مدیریت قراردادها: با تامین کنندگان و مشتریان
مدیریت ریسک
طرح ریزی برای یک پروژه با روش تکرار، برای تمام چرخه حیات و برای یک تکرار به خصوص
نظارت بر پیشرفت یک پروژه با روش تکرار، و متریکها
ارزیابی کیفیت:
اندازه گیری و اجرای فرآیند بررسی کیفیت تولید در تمام طول چرخه حیات پروژه اجرا می گردد، این ارزیابی عمدتاً در موقع تولید یک خروجی یا پایان یافتن یک مرحله از سیستم انجام می شود. ارزیابیهای مختلف که در خلال چرخه حیات انجام می شوند عبارتند از:
مراحل مهم (Milestones)
بازرسی ها( Inspection )
بازنگری ها (Review)
سیر در کد برنامه ها (Walk throughs)
مراحل مهم: در پایان هر چهار فاز RUP اتفاق می افتند و موفقیت در رسیدن به اهداف را بررسی می کنند. این چهار مرحله مهم عبارتند از:
مرحله مهم اهداف چرخه حیات (در پایان فاز Inception)
مرحله مهم معماری چرخه حیات (در پایان فاز Elaboration)
مرحله مهم توانایی های عملیاتی اولیه ( در پایان فاز Construction)
مرحله مهم انتشار محصول ( در پایان فاز Transtion)
مراحل مهم کوچکتر ( Minor Milestones) در پایان هر تکرار اتفاق می افتند و روی بررسی اهداف تکرار تمرکز دارند. ارزیابی کیفیت، یک تلاش دوره ای برای تشخیص پیشرفت مداوم در سراسر تکرارها و فازهاست
و . . . .
فهرست مطالب:
مقدمه
اهداف
بخش اول) اشاره به برخی مفاهیم
بخش دوم ) جریان کار
بخش سوم ) مرور فعالیتها
بخش چهارم ) خروجیها
بخش پنجم ) برخی رهنمودها
منابع
توضیحات:
دانلود پاورپوینت با موضوع جلب حمایت همه جانبه در سلامت،
در قالب ppt و در 103 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
جلب حمایت همه جانبه Advocacy :
فرهنگ لغت آکسفورد:
هدایت سیاست عمومی به سمت پیشرفت زندگی افرادی که معمولا صدای ضعیف تر و قدرت کمتری دارند.
جلب حمایت همه جانبه
حمایت همه جانبه یکی از راهبردهای اساسی ارتقای سلامت است.
اقدامی است در جهت تغییر در سیاست ها، موضع گیری ها و یا برنامه های هر نوع نهادی در جامعه
کار با مردم و سازمان ها برای ایجاد یک تغییر
قرار دادن یک مشکل در دستور کار، ارائه راه حل برای آن و به دست آوردن حمایت لازم برای اقدام در زمینه رفع آن مشکل
روند مشارکت مردم در فرایند های تصمیم گیری در مسایلی که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد
راهبردی است که به وسیله سازمان های غیر دولتی، فعالان برنامه های حمایتی و حتی خود سیاست گذاران به منظور ایجاد تغییر در سیاست ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد
مجموعه ای از مهارت ها که برای ایجاد تغییر در نظرات عمومی و بسیج منابع و توان مورد نیاز برای حمایت از یک موضوع، سیاست یا حوزه کاری خاص به کار می رود.
روشی برای سازماندهی جامعه است تا با مشارکت در قدرت و یا چالش با آن، دستیابی به اهداف مورد نظر را امکان پذیر سازد.
جلب حمایت همه جانبه می تواند:
از حقوق گروه های آسیب پذیر دفاع کند
سیاست های زیان آور را متوقف سازد
مسایل و مشکلات را در دستور کار و در معرض افکار عمومی قرار دهد
کیفیت زندگی افراد، گروه ها و جوامعی که در شرایط نامطلوب زندگی می کنند را بهبود بخشد
بسیج اجتماعی را به حرکت در می آورد
سیاست ها را به اجرا درآورد
سیاست ها، قوانین و بودجه های جاری را اصلاح کند(با جلب حمایت سایرین که در رده بالاتر و تاثیرگذارتری قرار دارند، به ویژه سیاستگزاران)
برنامه های جدیدی را ایجاد نماید
صدای به حق مردم را منعکس کند
و . . .
فهرست مطالب:
تعریف جلب حمایت همه جانبه
چرا جلب حمایت همه جانبه
فرآیند جلب حمایت همه جانبه
عناصر اساسی در جلب حمایت همه جانبه
چهارچوب فکری جلب حمایت همه جانبه
ارزشهای کلیدی جلب حمایت همه جانبه
ملزومات جلب کننده حمایت همه جانبه (زمینه های فردی و دانشگاهی)
شناسایی و تحلیل موضوعات
تدوین اهداف قابل اندازه گیری
شناسایی و تحلیل دست اندرکاران
تولید پیام های اصلی جلب حمایت همه جانبه
تولید راهبرد (رویکردها، فنون، مواد و پیام ها)
تهیه طرح عمل برای جلب حمایت همه جانبه
برنامه ریزی برای پایش و ارزشیابی
توضیحات:
دانلود تحقیق با موضوع تاثیر رسانه بر اجتماعی شدن افراد،
در قالب doc و در 43 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
تاریخچه مطالعاتی
تاکنون تحقیقات متعددی درباره وسایل ارتباط جمعی در ایران صورت گرفته است که تنها تعداد کمی از آنها به مطالعه مخاطبین پرداخته است. اولین تحقیق توسط اداره کل بررسی و سنجش اطلاعات در سال 1374 تحت عنوان (سنجش درباره کمیت و کیفیت استفاده از وسایل جمعی) انجام گرفت در خطوط کی درباره طرح بررسی وسایل ارتباطی آمده است: وسایل ارتباطی یکی از عوامل انتقال فرهنگ در جامعه امروز انسانی است. تاثیر این عوامل در جامعه امروز به نحو محسوسی عمیق و نمایان است. از این رو به عنوان یک عامل دقیق تعیین خط مشی رفتار مردم جامعه ما باید مورد بررسی و سنجش قرار بگیرد. تحقیق دیگری تحت عنوان (کودک در برابر وسایل ارتباط جمعی در شهر تهران) انجام داده است شامل کلیه کودکان (سن 7 تا 12 سال) در سال تحصیلی 52-53 در تهران تحصیل کردهاند و در خانه تلویزیون داشتهاند تشکیل میگردید. نتیجهگیری که از این تحقیق به عمل آمده چنین است:
چنین است نتایج تحقیقی که با دقت بسیار جهت شناخت رفتار و اندیشه کودکان تهرانی در برابر وسایل ارتباط جمعی صورت یافته است، از خلال آن کودکانی را میبینم غرق در پیامهای گسترده از روزنههای بسیار، در بسیاری از موارد شناخت و تماس پیام با منع والدین مواجه میشود و خود براشتهای شنیدن یا دیدن میافزاید؛ ساخت فضای فراغت این کودکان چنان است که در تاریخ جامعه هرگز سابقه نداشته است و با این بافت جدید، خواه ناخواه شاهد جهانبینی در نسل فردا خواهیم بود.
مرکز تحقیقات اجتماعی و ارزشیابی برنامههای صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نظرسنجی مردم توسط سهراب زاده و عبدی در چهار مقطعه زمانی به ترتیب آذر، تیر، مرداد و شهریور 1359 پرداخته است در این تحقیق درصد افراد باسواد در شهر تهران که روزنامه مطالعه میکردند و درصد گزارش آنها به روزنامههای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. مجید محمدی در کتاب خود تحت عنوان «اخلاق رسانهها» در سال 1379 با این سوال که آیا اصولاً رسانهها میتوانند اخلاقی باشند؟ آیا با توجه به ضرورت اطلاع رسانی و تمایل زیاد مردم به دانستن آن چیزهایی که برخی افراد نمیخواهند آشکار شود رعایت اصول اخلاقی برای رسانهها ممکن است؟ اینگونه نگاست که رسانهها نمیتوانند معلم اخلاق باشند ولی میتوانند اصول اخلاقی را رعایت کنند این اصول ممکن است به آییننامه یا قانون، قابل تبدیل باشند یا نباشند. ولی قابل تبدیل به شیوه نامه یا قاعده، نافی التزام به رعایت آنها نیست.
بیان مسأله
رسانههای ارتباط جمعی کارکردهای مختلفی دارند و از آنجا که گسترده حضور و سرعت انتقال پیام و اطلاعات آنها با پیشرفتها و فناوری نوین دائماً در حال گسترش است، شناخت این کارکردها و تاثیرات آنها بر مخاطبان به خصوص قشر نوجوان و جوانان که پرمخاطبترین برنامههای رسانههای ارتباط جمعی هستند، برای مدیران جامعه و بویژه دستاندر کاران رسانههای جمعی از اهمیت زیادی برخوردار است. در خصوص این اثرات یا کار ویژههای رسانهها صاحبنظران به رغم جوان بودن علم ارتباطات سخن زیادی گفتهاند و مواردی از قبیل اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی، تاثیرات فرهنگی و اجتماعی و مانند آن به عنوان کارکردهای عمومی یعنی کارکردهای عام برای همه جوامع مطرح کردهاند، اما آیا کارکردها به ویژه در جوامع مختلف در همینها خلاصه میشود. نیازهای بشر تنها به ضرورتهای فیزیکی مثل غذا و سرپناه ختم نمیشود، بلکه انسان به ارتباط با دیگران نیز نیازمند است. در تمدن معاصر، ارتباطات نیاز برای بقای انسان است. معنی ساده ارتباطات «انتقال اطاعات، اندیشهها و نگرشها از یک شخص به شخص دیگر» است و از طریق آن افراد یکدیگر را کنترل میکنند و در غالب گروهها با هم متحد میشوند. از این رو ارتباطات با زدودن موانع تعامل انسانها، وسیلهای برای درک متقابل آنها است. به این منظور ضروری است تا وضعیت جامعه و عقاید افکار عمومی خودمان در عصر جدید که به عصر انفجار اطلاعات شهرت یافته را در محاصره سیطره امواج رادیویی و تلویزیونی و ماهوارهای نشان دهیم. جامعهای که دارای عناصر بسیار اصیل و ارزشمند فرهنگی و دینی و ملی و طبیعی است، بایستی در حیات مادی و معنوی خود مانند بدن یک انسان سالم و متعادل زندگی خود را بگذارند و او نمیتواند با جهان خارج خود قطع ارتباط کند. در نتیجه لازم است ارگانها و ابزارهای ضامن تعادل را شناخته و از طرفی با سالم نگاه داشتن آنها، سلامت اجتماعی را تامین و تضمین کند. بنابراین رسانههای گروهی امروزه نقشی فراتر از یک وسیله سرگرم کننده یافتهاند در واقع این وسایل به ابزاری فرهنگساز مبدل شدهاند. قدرتهای مسلط جهانی میکوشند با استفاده از این ابزار زمینههای نفوذ فرهنگی خود را در سایر جوامع فراهم آورند. تهیه و تولید برنامههایی با سرمایههای گزافی که در آنها زمینههای فرهنگی خاص تبلیغ میشود، ارائه گزارشها و اخبار جهتدار، تبلیغ فرهنگی غربی در بین برنامهها و ... همگی نمونههای بارز استفاده از این رسانهها در جهت اهداف کلان این کشورها میباشد. جوانان به عنوان گروهی که شخصیت آنها در حال شکلگیری است و بخش عظیمی از جمعیت کشورها تشکیل میدهند مورد توجه ویژه رسانهها هستند. رسانههای داخلی نیز با تهیه برنامههای خاص برای این گروه سنی در پی جلب توجه آنها به سمت خود میباشند هر چند این برنامهها نیز خالی از عیب نیستند ولی در مجموع آثار مخرب برنامههای غربی را ندارند. با توجه به موارد یاد شده سوال اصلی این تحقیق است که تاثیر رسانههای ارتباط جمعی تا چه حد میتواند در تغییر نگرش و رفتار اجتماعی ساختن افراد داشته باشد؟
چارچوب نظری
ویژگی خاص موضوع تحقیق، آن است که نمیتوان صرفاً با تکیه بر یک نظریه آن را مورد تحلیل قرار داد. به همین جهت تقریباً سعی شده است تا از تمامی نظریههای عمده در حوزه دیدگاههای جامعهشناسی و ارتباطات استفاده شد. در این خصوص ابتدا دیدگاه اصلی که بر پایه هارولد لاسول است. محور قرار دارد مطرح میشود و سپس دیدگاههای دیگر ارزیابی و تحلیل میشود. مطالعات و تحقیقات مربوط به ارتباطات جمعی در ایالات متحده و کشورهای اروپایی و اغلب ممالک دیگر جهان در حال حاضر بیشتر در مبنای روش جامعهشناسی هارولد لاسول صورت میگیرند. چون با وجود نفوذ عقاید مک لوهان و طرفداران او عقیده کلی بر آن است که روابط افراد جامعه بر اساس پیامهای ارتباطی و آنچه در کتابها و روزنامهها و مجلهها میخوانند، از رادیو میشنوند و به وسیله سینما و تلویزیون میبینند، استوار میباشند و عقاید کسانی که وسایل فنی ارتباطی را عامل تحولات اجتماعی ترقی میکنند، طرفداران زیاد پیدا نکردهاند
و . . .
فهرست مطالب:
تاریخچه مطالعاتی
بیان مسأله
چارچوب نظری
دیدگاه هارولدلاسول
دیدگاه مک لوهان
دیدگاه دیوید رایزمن
دیدگاه فردیناند تونیس
دیدگاه خوشبینها
دیدگاه بدبینها
فرضیات تحقیق
اهداف مطالعاتی تحقیق
کارکرد کلان
اهداف خرد
تعریف اصطلاحات
هنجارهای اجتماعی
مرور مطالعاتی
شناخت وسایل ارتباط جمعی
الگوهای مخاطب مدار
وظایف تفریحی و تبلیغی
تاثیر تلویزیون در افکار عمومی
وسایل ارتباط جمعی و توسعه اجتماعی و اقتصادی
رسانههای جمعی و اجتماعی شدن
نتیجهگیری
پیشنهادات
فهرست منابع
توضیحات:
دانلود پاورپوینت با موضوع تغذیه و بیماریهای گوارشی از منظر طب سنتی ایران ،
در قالب ppt و در 22 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
خوردنی ها و آشامیدنی ها:
هضم پذیری
لطیف :
مواد زاید کم
نقاهت، اطفال و افراد ضعیف، متفکرین
غلیظ:
مواد زاید زیاد
کارگران و ورزشکاران
معتدل
مقدار انرژی حاصله(غذائیت)
کثیر الغذا
انرژی زیاد
قلیل الغذا
انرژی کم (مزوره)
متوسط الغذا
توصیه های تغذیه ای:
مصرف غذا و گرسنگی
حجم غذا
غذا و آرامش روحی و جسمی
همزمانی مصرف غذاها (برهم خواری)
مصرف مایعات و غذا
نظم زمان غذا
و . . .
فهرست مطالب:
مزاجها
خوردنی ها و آشامیدنی ها
اهمیت تغذیه و گوارش در طب سنتی ایران
توصیه های تغذیه ای
مزاج گرم و خشک
مزاج گرم و تر
سوءمزاج های معده
و . . .