بر مبنای نظام پیشنهادها، کارکنان و کلیه صاحبان اندیشه، ضمن نگرش نقادانه به وضعیت موجود با به کارگیری نیروی خلاقیت، ابتکار و توان فنی و تخصصی خود، نسبت به ارائه ایده و پیشنهاد در جهت بهبود امور و نیل به وضعیت مطلوب اقدام مینمایند و به این ترتیب امکان مشارکت آنان در روند تصمیم سازی، تصمیم گیری و حل مسائل سازمان فراهم میگردد.
لذا به منظور فراگیر نمودن این بینش و ارتقای بهرهوری، دستورالعمل اجرایی نظام پیشنهادها با اهداف ذیل تدوین گردید:
- بهبود فرآیندها در سازمان
- بهبود فرهنگ سازمانی
- افزایش تعلق سازمانی
- شناسایی افراد خلاق
- ایجاد بستر مناسب برای تبلور خلاقیت، نوآوری و استعدادهای کارکنان
- افزایش دانش و آگاهی شغلی کارکنان
- فراهم آوردن بستر تحقیق و پژوهش و ارتقای بهرهوری
- ایجاد حس مسئولیت پذیری
- همسو نمودن منافع فردی کارکنان با منافع سازمان
- کاهش هزینهها و افزایش سودآوری از طریق صرفه جویی
- ایجاد منافع اقتصادی و رفاهی کارکنان
- افزایش رضایت ذینفعان
- ایجاد اعتماد به نفس در بین کارکنان
- بهبود نظام گردش اطلاعات و اطلاع رسانی