این فایل پاورپوینت با موضوع خلیج فارس شامل این مطالب است:
ویژگی های جغرافیایی
ارتباط ایران با خلیج فارس
شکل گیری تاریخی
اهمیت استراتژیک
منابع طبیعی
جزایر خلیج فارس
چالش های زیست محیطی
نام های تاریخی
نامگذاری در اسناد
کابردهای کمپرسور چیست و چگونه کار می کند؟
چه قوانینی از ترمودینامیک در این تجهیز حاکم هستند؟
کارآیی و بازده کپرسور در فرایندهای مختلف پلی تروپیک و ایزونترپیک و آدیاباتیک چگونه است؟
کارکرد پره ها چگونه است؟
معادله اویلر در این تجهیز چه کمکی می کند؟
شکلهای صنعتی متعدد از طراحی های کمپرسور را در این ارائه خواهید دید.
با اجزاء کمپرسور آشنا خواهید شد.
پاورپوینت هدیه های آسمان ششم دبستان، درس بهترین راهنمایان در قالب پاورپوینت و شامل 30 اسلاید.
در این درس در قالب گزارش گردش علمی و کوهنوردی دانش آموزان، احساس نیاز به هدایت خداوند و ضرورت وجود پیامبران به عنوان هدایتگران دینی و رهبر دنیوی مردم به دانش آموزان یادآوری میشود.
همچنین با استناد به آیات قرآن با ویژگیهای پیامبران و هدف بعثت آنها آشنا شده و به مرور مطالبی که در سالهای گذشته در مورد هر یک از پیامبران بزرگ الهی خوانده بودند، پرداخته میشود تا زمینه تشویق دانش آموزان برای آشنایی بیشتر با تعالیم آنان و پایبندی و عمل به رهاورد انبیا فراهم گردد.
در این قسمت، پاورپوینت آموزش درس2 کتاب هدیه های آسمان ششم دبستان با عنوان بهترین راهنمایان در 30 اسلاید آورده شده است. امکان ویرایش مطالب این پاورپوینت وجود دارد.
قابل ذکر است: در تهیه و تنظیم این پاورپوینت از تصاویر و افکت های خاصی استفاده شده و این امر باعث جذابیت دو چندان آن ها شده است.
اهداف درس:
✅ معرفی دین به عنوان مجموعه تعالیم و دستورات پیامبران
✅ آشنایی با مفهوم نبوت به عنوان یکی از اصول دین
✅ آشنایی با برخی از ویژگیها و وظایف پیامبران
✅ معرفی پیامبران به عنوان هدایتگر دینی و رهبر دنیوی
✅ تقویت احساس نیاز به هدایت خداوند برای رسیدن به سعادت
این پژوهش با هدف شناسایی پیشایندها و پیامدهای بهکارگیری هوش مصنوعی در مدیریت آموزشی مدارس ابتدایی ایران و طراحی مدل مفهومی بومی برای تحقق «مدرسه هوشمند آینده» انجام شد. با استفاده از روش تحقیق ترکیبی (کیفی-کمی) و مصاحبهه ای نیمه ساختاریافته با معلمان، مدیران، و متخصصان فناوری آموزشی، عوامل کلیدی موفقیت شامل زیرساخت های فنی، توانمندسازی معلمان، رهبری آموزشی، سیاستگذاری هوشمند، و اقلیم روانی مدرسه شناسایی شدند. نتایج نشان داد هوش مصنوعی می تواند کیفیت یادگیری، عدالت آموزشی، انگیزه دانشآموزان، و کارایی مدیریتی را بهبود بخشد، اما چالش هایی نظیر کمبود مهارت های دیجیتال، نگرانی های امنیتی، سوگیری الگوریتمی، و مقاومت فرهنگی مانع تحقق این پتانسیل هستند. طراحی مدل پیشنهادی مبتنی بر شرایط بومی ایران، نیازمند توجه همزمان به نوآوری فناورانه و حفظ ارزشهای انسانی است. پیشنهاد می شود برنامه های آموزشی برای معلمان، تدوین چارچوبهای اخلاقی، و تقویت زیرساخت ها در اولویت سیاستگذاری قرار گیرد.
پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر میزان تابآوری دانشآموزان مقطع متوسطه استان بوشهر انجام گرفت. این تحقیق از نوع توصیفی–تحلیلی و با رویکرد کمی بوده است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دوره دوم متوسطه مدارس دولتی و غیردولتی استان بوشهر در سال تحصیلی ۱۴۰۳–۱۴۰۲ میباشد. نمونهای به حجم ۳۸۵ نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شد. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامههای استاندارد تابآوری کانر و دیویدسون (CD-RISC)، پرسشنامه حمایت اجتماعی، و پرسشنامه سبکهای مقابلهای بود که روایی آنها از طریق نظر خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ بالای 0/80 تأیید گردید. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS و آزمونهای آماری از جمله تحلیل رگرسیون چندمتغیره، آزمون همبستگی پیرسون، و آزمون تی مستقل تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین میزان تابآوری و متغیرهای حمایت اجتماعی، ویژگیهای فردی، و سبکهای مقابلهای رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (P < 0.01). همچنین تفاوت معناداری بین سطح تابآوری در دانشآموزان بر اساس جنسیت و وضعیت اقتصادی خانواده مشاهده شد. یافتهها نشاندهنده نقش مهم عوامل روانی-اجتماعی در ارتقای تابآوری تحصیلی دانشآموزان است و میتواند راهنمایی مفید برای سیاستگذاران و برنامهریزان آموزشی باشد.