مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان

مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان

تحقیق معنا و مفهوم دلگرمی

تحقیق-معنا-و-مفهوم-دلگرمی
تحقیق معنا و مفهوم دلگرمی
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 52 کیلوبایت
قیمت: 54000 تومان

توضیحات:
تحقیق معنا و مفهوم دلگرمی در قالب فایل word و در 26 صفحه.

بخشی از متن:
تحقیقات نشان داده که خود دلگرم سازی باعث می‌شود افراد بسیار با جرأت تر، بردبارتر و با اعتماد به نفس بالاتری عمل کنند ونیز دارای رفتاردوستانه تری با دیگران بوده، احساس ثبات بیشتری نموده و همچنین بهتر قادر باشند با مسائل و مشکلات خود مقابله کنند (تامسون و رادولف ، 2000 ).
بیتر ( 2011)، درایکورس و سولتز (1998) بیان کرده‌اند که دلگرم سازی، گویای این باور است که باید برای کودکان احترام قائل بود، نباید آن‌ها را با استانداردهای بالا و بلند پروازی‌ها دچار دلسردی کرد. رفتار سوء کودکان، فقط زمانی است که آن‌ها بی انگیزه می‌شوند و باور دارند که با روش‌های دیگر نمی‌توانند موفق شوند. کودکان نیاز به دلگرمی دارند، همان‌گونه که گیاهان به آب و آفتاب، نیاز دارند. بازگویی این نکته به کودکان که می‌توانند بهتر باشند در واقع به این معنی است که به اندازه کافی خوب نبوده اند، البته بدون احساس دلسردی در آن¬ها. در رویکرد آدلر- درایکورس چنین فرض می‌شود که منظومه‌ی خانواده از بسیاری جهات، مُدل کوچکی از جامعه است. در این رویکرد، منظومه‌ی خانواده، اولین محیط اجتماعی را تشکیل می‌دهد. هر کودکی می‌کوشد تا در این منظومه، با رقابت ورزی، مورد توجه و اهمیت قرار گیرد، و موقعیتی برای خود پیدا کند (علیزاده، 1383).
هم چنین در این رویکرد گفته می¬شود که قسمت اعظم بدرفتاری کودکان و نوجوانان، از محیط خانه و خانواده آغاز شده و به وسیله‌ی آن محیط تداوم پیدا می‌کند، بدین ترتیب این نتیجه به دست می آید که مداخله در این بافت، روش مناسب و مؤثری برای پیشگیری و نیز درمان خواهد بود. بنابراین با توجه به اهمیت و فواید درگیر ساختن والدین در بهبود تعامل با فرزندانشان طراحی رویکرد مداخله‌ای و آموزش والدین از اهمیت و ضرورت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از این روش‌ها خود دلگرم سازی است که محقق سعی دارد در این پژوهش بر اساس رویکرد آدلر درایکورس و با استفاده از برنامه آموزش خود دلگرم سازی، جلسات آموزشی را برای مادران دارای دختر نوجوان تدارک ببیند تا میزان اثربخشی ¬این آموزش را در کاهش تعارضات والد –فرزند و افزایش فرزندپروری مقتدر ارزیابی کند. بنابراین، مسئله¬ی موجود این است که آموزش خود دلگرم سازی مادران به چه میزان بر شدت تعارضات بین مادران و دختران نوجوان تأثیر دارد و همچنین پس از این آموزش چه تغییری در الگوی فرزند پروری اقتداری مادران به وجود خواهد آمد.
تعریف مفهومی و عملیاتی خود دلگرم سازی
خود دلگرم سازی بخشی از فرآیند دلگرم سازی است که عبارت است از آموختن انرژی دهی به خود درجهت تلاش برای بهبود شرایط و کمال، درعین حال ارزش قائل شدن برای خود در مقام انسان، تأکید برنقاط قوت خود و ارزش قائل شدن برای تلاش‌های خود است (واتس ، 2008 ).
تعریف عملیاتی: خود دلگرمی را می‌توان مهارت و توانایی‌هایی تعریف نمود که مادران پس از 10 جلسه آموزش مد نظر، می‌آموزند که به شکل سازنده‌تری با تعارضات بین خود و دخترانشان برخورد کنند.

فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف مفهومی و عملیاتی خود دلگرم سازی
مفهوم شناسی دلگرمی
نظریۀ آدلر درایکورس در مورد دلگرمی
تعریف دلگرمی
خود دلگرم سازی
ویژگی‌های افراد دلگرم
دلگرمی و تشویق
جایگاه دلگرمی در رویکرد آدلری
کاربرد دلگرمی
شروط اصلی دلگرمی
اصول دلگرم سازی
مهارت‌ها و عناصر دلگرمی
راه‌های دلگرمی دادن والدین به خود و نوجوانان
فهرست منابع و مآخذ

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

طرح دستی یک کلان شهر با اتوکد

طرح-دستی-یک-کلان-شهر-با-اتوکد
طرح دستی یک کلان شهر با اتوکد
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: dwg, png
حجم فایل: 3673 کیلوبایت
قیمت: 32000 تومان

توضیحات:
طرح دستی یک کلان شهر با اتوکد.

فایل طرح تحقیقی یک کلان شهر بالای 10 میلیون نفری که با تمامی امکانات در چند قسمت در اختبار کاربر قرار خواهد گرفت و هر قسمت تمامی این شهر را با جزئیات کامل محاسبه کرده و در اختیار کاربر قرار می دهد

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توجه و تمرکز

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-توجه-و-تمرکز
مبانی نظری و پیشینه تحقیق توجه و تمرکز
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 58 کیلوبایت
قیمت: 54000 تومان

توضیحات:
مبانی نظری وپیشینه تحقیق توجه و تمرکز در قالب word در 27 صفحه و قابل ویرایش.

قسمتی ازمتن فایل:
همانگونه که ( پاشلر2 1998 ) اشاره کرد ، مدتهای مدیدی است که توجه برای روانشناسان یک چالش عمده بوده است . از نظر تاریخی در اوایل قرن بیستم مفهوم توجه با بی اعتباری همراه شد ، چون رفتار گرایان با دید شک و تردید به تمامی فرایندهای داخلی می نگریستند . توجه بار دیگر با انتشار کتاب ادراک وبرقراری ارتباط 2 برادینت در سال 1958 بر سر زبانها افتاد وتاکنون مطرح بوده است. توجه کارکردی متفاوت از هوشیاری داشته ، ولی به آن وابسته است . بنابراین امکان دارد درجات متنوعی از توجه با هوشیاری کامل همراه باشد ، اما همزمانی توجه وتمرکز کامل با هوشیاری کاهش یافته غیر ممکن است . توجه و آگاهی ، دو مقوله کاملا" متمایز از یکدیگر نیستند . توجه به مشاهده عینی شخص ، شئی ، یا حادثه دیگری اشاره داشته ، در حالیکه آگاهی توصیف ذهنی وضعیتی است که در آن دریافت ها صورت میگیرد (ویلیام جیمز، 1980 ) ، بین حالات " فعال " و "منفعل" توجه تمایزی قائل شد . توجه در زمانی فعال است که بواسطه انتظارات یا اهداف فرد به روش از بالا به پایین کنترل میشود. ولی در زمانی منفعل است که بواسطه محرک های خارجی ( چون یک صدای بلند ) به روش پایین به بالا کنترل میگردد. (کوریتاوشولمن3 ، 2002 ).
تمرکز، بر تداوم توجه برای یک دوره زمانی مشخص دلالت دارد . برای مثال در همین لحظه ای که شما در حال خواندن هستید ، توجه ارادی ( فعال ) رخ داده است . توجه غیر ارادی ( منفعل ) معطوف شدن توجه به صدای بلند ترمز ماشین در خیابان مجاور خانه شما است. ( شاهسوند و لواسانی 1378) . میزان توجه برحسب موضوع مورد توجه تفاوت میکند ، هرچه میزان نوجه ارادی بیشتر باشد، احتمالا" توجه غیر ارادی کمتر خواهد بود. همراه با توجه غیر ارادی ، نوعی تمرکز واضح وجود داردکه موجب هدایت گرایش تعیین کننده تفکر میشود. ( شاهسوند و لواسانی 1378) .

فهرست مطالب:
مقدمه
توجه و تمرکز
مقدمه
تغییر میزان توجه
انواع حافظه
خزانه حسی
خزانه پژواکی
حافظه نهانی دیداری
کاتب درونی
حافظه فوری ( کوتاه مدت )
حافظه بلند مدت
حافظه معنایی
حافظه رویدادی
ا ثر تاخر در یادآوری
پیشینه تجربی تحقیق
تحقیقات خارجی
تحقیقات داخلی
فهرست منابع

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی اجتماعی

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-بهزیستی-اجتماعی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی اجتماعی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 54
حجم فایل: 115 کیلوبایت
قیمت: 54000 تومان

توضیحات:
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی اجتماعی ،  در قالب فایل  word , در حجم 54 صفحه.

بخشی از متن:
روان‌شناسی سلامت تحت عنوان علم مطالعه نقش روان‌شناسی در سلامت و تندرستی تعریف شده است. در این راستا، روان‌شناسی سلامت به بررسی باورهای سلامت و رخدادهای پیش‌بینی کننده سلامت در انسان‌ها می‌پردازد. روان‌شناسی سلامت همچنین به بررسی باورها درباره بیماری و چگونگی ادراک افراد از بیماری می‌پردازد. انسان موجود پیچیده‌ای است و بیماری‌ها حاصل عوامل متعددی هستند و تنها یک عامل مثلاً، ویروس یا باکتری علت بیماری نیست. روان‌شناسی سلامت تلاش می‌کند مدل ساده‌ای از سلامتی و عوامل چندوجهی مرتبط با بیماری جسمی ارائه کند (اگدن،2008).
سلامت و بیماری نتیجه تعامل میان نیروهای زیستی، روانی و اجتماعی است. دیدگاه کنونی درباره سلامت و بیماری، دیدگاهی وسیع است که شامل تأثیر متقابل جنبه‌های زیستی، روانی و اجتماعی زندگی شخص است. این دیدگاه جدید را الگوی زیستی-روانی-اجتماعی می‌خوانند. در این مدل، سلامت و بیماری محصول ترکیب عوامل زیر در نظر گرفته می‌شود:
الف)-ویژگی‌های زیست‌شناختی (مثلاً، زمینه‌های ژنتیکی)
ب)-عوامل رفتاری (مثلاً، سبک زندگی، استرس و باورهای سلامتی)
ج)-شرایط اجتماعی (مثلاً، تأثیرات اجتماعی، روابط خوشایندی و حمایت اجتماعی)(اگدن ،2008). فرد سالم از نظر اجتماعی، اجتماع را به صورت یک مجموعه معنادار، قابل‌فهم و بالقوه برای رشد و شکوفایی دانسته و احساس می‌کند که به جامعه تعلق دارد، از طرف جامعه پذیرفته می‌شود و در پیشرفت آن سهیم است. بین مفهوم سلامت روانی و سلامت اجتماعی فاصله نزدیکی وجود دارد. همچنین، نتایج مطالعات نشان داده‌اند که معیارهای (مقیاس‌های) سلامت اجتماعی همبستگی مثبت با معیارهای سلامتی روانی دارند (سام آرام،1389).
مفهوم سلامت اجتماعی، مفهومی است که در کنار ابعاد جسمی و روانی سلامت مورد توجه قرار گرفته است و جنبه اجتماعی آن را با محور قرار دادن فرد مورد بررسی قرار می‌دهد. سلامت اجتماعی در جوامع مختلف، دارای تعاریف متفاوتی است. مجموع نظرات درباره بعد اجتماعی سلامت را می‌توان در سه دسته یا سه رویکرد قرارداد:
1-سلامت اجتماعی به مثابه جنبه‌ای از سلامت فرد در کنار سلامت جسمی و روانی
2-سلامت اجتماعی به مثابه شرایط اجتماعی سلامت و بخش و
3-سلامت اجتماعی به مثابه جامعه سالم (رفیعی و همکاران،1389).
تعریف مفهومی وعملیاتی بهزیستی اجتماعی
3-6-1 تعریف مفهومی بهزیستی اجتماعی
کیز و شاپیرو (2004) معتقدند که سلامت اجتماعی، ارزیابی و شناخت فرد از چگونگی عملکردش در اجتماع و کیفیت روابطش با افراد دیگر،. نزدیکان و گروهای اجتماعی است که وی خود را عضوی از آن‌ها می‌داند. به عبارت دیگر، توانایی فرد در تعامل موثر با دیگران و اجتماع به منظور ایجاد روابط ارضاء کننده شخصی و به انجام رساندن نقش‌های اجتماعی است. اوستون و جیکوب (2005) سلامت اجتماعی را مهارت‌های اجتماعی، عملکرد اجتماعی، عملکرد اجتماعی و توانایی شناخت هر شخص از خود به عنوان عضوی از جامعه بزرگ‌تر (تمامیت شخص در شبکه اجتماعی او) دانسته‌اند.
4-6-1 تعریف عملیاتی بهزیستی اجتماعی
مجموع نمره‌ای است که آزمودنی از پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کسب می‌نماید و نشان‌دهنده میزان بهزیستی اجتماعی او هست.

1-3-2بهزیستی اجتماعی
سلامت موضوعی مطرح در بسیاری از فرهنگ‌ها است. در واقع هر جامعه به عنوان بخشی از فرهنگ خود از سلامت مفهوم خاصی در نظر دارد. از میان تعریف‌هایی که هنوز هم به کار می‌رود، شاید دیرینه‌ترین تعریف آن باشد که:"سلامتی عبارت است از بیمار نبودن" در برخی از فرهنگ‌ها سلامت و هماهنگی مترادف یکدیگرند و هارمونی عبارت است از "سازگار بودن با خود، با جامعه، با خدا رو با جهان". آراء هندیان و یونانیان باستان در مفهوم سلامت مشترک بوده و بیماری را به اختلال تعادل بدنی نسبت به آنچه "اخلاط" منتسب می‌کردند. در فرهنگ وبستر سلامت وضع خوب و عالی بدن، اندیشه و روح و به ویژه بر کنار بودن از درد یا بیماری جسمی تعریف شده است. در فرهنگ آکسفورد به معنی وضع عالی جسم یا روح و حالتی که اعمال بدن به موقع و به گونه موثر انجام شود آمده است. جالینوس سلامت را عبارت از وجود نسبت معینی از عناصر گرمی، سردی، رطوبت و خشکی تعریف می‌کند. ابن‌سینا معتقد است: سلامت سرشت یا حالتی است که در آن اعمال بدن به درستی انجام می‌گیرد نقطه مقابل آن بیماری است (سجادی،:1383).

سرفصل های این پروژه شامل موارد زیر است:
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف مفهومی وعملیاتی بهزیستی اجتماعی
بهزیستی اجتماعی
تعریف سلامت اجتماعی
ابعاد پنج گانه مقیاس سلامت اجتماعی
سلامت اجتماعی به مثابه جنبه‌ای از سلامت فرد
حمایت اجتماعی
حمایت اجتماعی به عنوان عامل موثر بر سلامت اجتماعی
حمایت اجتماعی و سلامت اجتماعی
تئوری ها و مدلهای مربوط به حمایت اجتماعی
رویکردهای سلامت اجتماعی
عوامل موثر بر سلامت اجتماعی
مهارت‌های ارتباطی در سلامت اجتماعی
سیاست اجتماعی و سلامت اجتماعی
پیشینه پژوهشی
منابع

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطرابی

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-اختلال-اضطرابی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطرابی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 49
حجم فایل: 114 کیلوبایت
قیمت: 53000 تومان

توضیحات:
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطرابی ، در قالب فایل word , در حجم 42 صفحه

بخشی از متن:
اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه افراد در حد اعتدال آمیز وجود دارد و در این حد به عنوان یک پاسخ سازش یافته تلقی می شود. فقدان اضطراب ممکن است فرد را با مشکلات و خطرهای قابل ملاحظه ای مواجه گرداند. اضطراب است که فرد را وا می دارد تا برای معاینه کلی به پزشک مراجعه کند یا در یک جاده لغزنده با احتیاط رانندگی کند و بدین ترتیب زندگی طولانی ترو بارورتری داشته باشد. بالعکس اضطراب مرضی نیز وجود دارد چرا که اگر حدی از اضطراب می تواند سازنده و مفید باشد و اگر اغلب مردم اضطراب را تجربه می کنند اما این حالت ممکن است جنبه مزمن و مداوم بیابد که در این صورت نه تنها نمی توان پاسخ را سازش یافته دانست بلکه باید آنرا به منزله منبع شکست، سازش نایافتگی و درماندگی فراگیری دانست که فرد را از بخش عمده ای از امکاناتش محروم کند، فقط بر اساس راهبردهای محدود کننده آزادی و انعطاف فردی کاهش می یابد و طیف گسترده اختلال های اضطرابی را که از اختلال های شناختی و بدنی تا ترس های غیر موجه و وحشتزدگی ها گسترده اند به وجود می آورد (دادستان،1383).
اساساً اضطراب را نمی‌توان در قلمرو آنچه تحت عنوان آزردگی مشخص می‌شود محدود کرد، چرا که احساس اضطراب نه تنها در بیماران افسرده، وسواسی و روان گسسته وجود دارد، بلکه در افراد بهنجار نیز به صورت‌های مختلف، پدیدار می‌گردد. شاید به همین دلیل است که در مورد اضطراب نمی‌توان تعریف مشخص و روشنی را ارائه داد، چرا که اضطراب در افراد مختلف به گونه‌های متفاوت بیان می‌شود. با توجه به موارد ذکر شده می‌توان در زیر به تعاریفی در زمینه اضطراب پرداخت:
لافون اضطراب را این چنین تعریف می‌کند: اضطراب یک انتظار به ستوه آورنده است و ممکن است در تنشی گسترده، موحش و اغلب بی‌نام اتفاق می‌افتد، این حالت که به شکل احساس و تجربه کنونی است مانند هر اغتشاش هیجانی در سطح همبسته روانی و بدنی در فرد پدید می‌آید و ممکن است یک تهدید عینی و اضطراب‌آور داشته باشد. در واقع اضطراب به عنوان احساسی رنج‌آور است که با یک موقعیت ضربه‌آمیز کنونی یا به انتظار خطری که به شئی نامعینی وابسته است، تعریف می‌شود (دادستان، 1375).
- اضطراب یک حالت احساسی و هیجانی است که از خصوصیات برجسته آن تولید حالت بی‌قراری و دلواپسی است که با اتفاقات زمان و شرایط تناسب ندارد (معانی، 1370).
- اضطراب حالت هیجانی ناخوشایند و مبهم و وضعیت تحریک تشدید شده هیجانی است که اساسا نگرانی یا ترس را هم دربر دارد (آرتور ، 2007).
- اضطراب را در واقع همه انسان‌ها تجربه می‌کنند، اضطراب احساس ناخوشایند و اغلب مبهم دلواپسی است که با یک یا چند تا از احسا‌س‌های جسمی همراه می‌گردد (آلن ، 1990).
اما تعریف D.S.M.I.V – از اضطراب این گونه است :
نگرانی پیشاپیش نسبت به خطرها، بدبختی‌های آینده، توأم با احساس بی‌لذتی، با نشانه‌های بدنی تنش، منبع پیش بینی نشده می‌تواند درونی‌ یا بیرونی باشد (پورافکاری، 1368).
و نهایتاً این که اضطراب عبارت است از احساس مبهم و توأم با ناراحتی که اغلب منشاء و علت مشخصی ندارد، و برای فرد شناخته شده نیست (آرلن ، 1998).
دست یافتن به تعریفی دقیق از اصطلاح اضطراب بسیار دشوار است. اکثر نظریه پردازان با لانگ موافقند که اضطراب یک مفهوم فرضی است. یعنی اضطراب نوعی تصور است که وجود خارجی و عینی ندارد ولی در تفسیر پدیده های مشاهده پذیر می تواند مفید باشد. لانگ مدلی سه سیستمی از اضطراب ارائه داده است که به طور وسیع به فهم تعریف های مختلف کمک کرده است. نیمرخ اضطراب در افراد مختلف بسته به اینکه کدام نظام بیشترین تأثیر را پذیرفته است، متفاوت خواهد بود. اضطراب در وسیع ترین معنی، به عنوان یکسری پاسخ های جسمی، روانی و رفتاری به فشار روانی در نظر گرفته می شود (پاول و انرایت، 1991).
دادستان (1382)، اضطراب را به عنوان واکنش فرد در مقابل یک موقعیت ضربه آمیز، یعنی موقعیتی که تحت تأثیر بالا گرفتن تحریک ها اعم از بیرونی و درونی واقع شده و فرد در مهار کردن آنها ناتوان است در نظر می گیرد. همچنین، اضطراب ناراحتی در عین حال روانی و بدنی است که بر اثر ترس مبهم و احساس ناامنی و تیره روزی قریب الوقوع در آدمی به وجود می آید.
به عقیده کوپر (2010)، هر نیروی که ثبات روانی یا جسمی را از میدان خویش سوق دهد و در فرد ایجاد فشار نماید، اضطراب نامیده می شود. یا می توان گفت اضطراب وقتی روی می دهد که تهدید نسبت به فرد وجود داشته باشد. یک تهدید برحسب این که چه مفهومی برای فرد دارد می تواند ایجاد فشار نماید.

فهرست مطالب
اضطراب
اختلالات اضطرابی از دیدگاه DSM-IV-R
اختلال اضطراب منتشر
اختلال وحشت زدگی
اختلال فشار روانی پس آسیبی
اضطراب آشکار و پنهان
عناصر اضطراب
شیوع اضطراب
ریشه ها و عوامل اضطراب
درجات اضطراب
تشخیص بالینی اضطراب
انواع پاسخ به اضطراب
دیدگاه صاحبنظران در خصوص اضطراب و منشأ آن
نظریه روانکاوی فروید
دیدگاه سالیوان
دیدگاه هورنای
دیدگاه اتورانک
دیدگاه آدلر «روانشناسی فردی»
نظریه پرز «گشتالت درمانی»
اضطراب از دیدگاه رفتارگرایی
دیدگاه راجرز
دیدگاه الیس
دیدگاه گلاسر
دیدگاه علوم پزشکی و زیستی در خصوص اضطراب
تفاوت و تشابه اختلالات اضطرابی
فهرست منابع

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه